Düşündüren Sözler - 27

1-yasa koyucuların yazarların ve sanatçıların siyasal nedenlerden dolayı suçlanarak askeri mahkemelere yollandığına ve böylece inancın ve düşüncenin kör cesaret ve sağır itahat tarafından yargılatıldığına katiyen inanmayacaktır torunlarımız. tabi eğer o güne kadar yer yüzünün en aşağılık ve alçak halkı durumuna düşürülmemişlerse.

( B.B DE CONSTANT )

2-sadece sistemler kurmakla yetinen filozoflar değildir; imparatorlukları sarsanlar kralların aşağılık dalkavukları ve onların adına zorbalık edip halkı aç bırakanlardır, bu işi yapanlar ve bunlar salt özgürlük adına kitap yazan filozoflardan çok daha fazla, bir bambaşka hükümet tasarımı yaratırlar insanların kafasında.

( DANTON )

3-bütün hayatım boyunca yatkın olmadığım uğraşlara sarılmak ve hem zevkime hem yeteneklerime uygun üstelikte başarı umduğum uğraşları bir kenara bırakmak zorunda kaldım.

( DİDEROT )

4-bir mecliste bir adam görürüsünüz nitekim; sanırsınız ki bir çok kişinin zekasını kullanarak konuşmaktadır. aslında onun ağzından, onu eğitip yetiştirmiş olan bütün bilgeler konuşmaktadır... kısacası derim ki bilgeliği hizmetçi olarak yanına alamayan hiç değilse eş olarak yanına almaya çalışsın.

( B.G MORALES )

5-söz, eylemin gölgesidir ancak.

( DEMOKRİTOS )

6-felsefenin çocukluk döneminde salt düşünce yoluyla bilinebilecek her şeyi bulabilmenin mümkün olduğuna inanılmıştı. boş bir hayaldi bu...

( ALBERT EİNSTEİN )

7- kendi kendimi tanımak şöyle dursun tam tersine kendim hakkında hiç bir şeyi bilmemeye çaba gösterdim ben hep; insanın kendisi hakkındaki bilgisini bir tasa, kaygı ve acı kaynağı olarak gördüm.

( ANATOLE FRANCE )

8-eyalatlerimden birini cezalandırmak isteseydim bir filozofu oraya vali dikerdim.

( II. FREDRİCH )

9-yoksul olarak doğdum ben; ve mutlu olmayı öğrenmeden önce acı çekmeyi öğrendim.

( NİKOLA MACHİAVELLİ )

10-gördünüz işte: kamu mülkiyetini savunduklarını öne sürüyorlardı bütün o bana kafa tutan derebeyleri. müzakereye oturduk; ve hemen anlaşıldı ki kamu mülkiyetinden maksat özel mülkiyetten başka bir şey değildir.

( XI. LOUİS )

  • Gizlilik Politikası ve Şartlar
  •   © 2007

    Back to TOP