MONTAİGNE ÜZERİNE DÜŞÜNCELER




1-denemeler'de gördügüm herşeyi montaigne'de degil kendimde buluyorum.

( PASCAL )

2-bir kitap buldum burada. montaigne'nin kitabı;yanıma almadım sanıyordum.aman ne hoş adam.ne zevk onunla beraber olmak.

( Mme de SEVİGNE )

3-Montaigne,katoliklerle tatlı tatlı alay eden adamdır.

( BAYLE )

4-montaigne,o hoş sohbet insan
bazen derin,bazen sudan
şüphe etmesini bilmiş
burnu bile kanamadan
kelli felli softalarla
alay etmiş sakınmadan

( VOLTAİRE )

5-eminim alışacaksınız montaigne'e.insanoglu ne düşündüyse onda var ve bukadar kudretli üslup zor bulunur.bir şey ögretmiyor,çünkü hiçbir şeyi kestirip atmıyor.dogmacılıgın tam tersi.magrur adam ama kim magrur degilki? alçak gönüllü görünenler büsbütün magrur degilller mi? her satırında ben;kendim diye konuşuyor;ama ben,kendim demeden hangi bilgiye varılabilir? haydi,bırakın allah aşkına hocam,filozofun,metafizikçinin bundan iyisi görülmemiş

( DEFFAND )

6-montaigne,o tanrı gibi bir adam 16.yy'lın karanlıkları içinde tek başına diri ve tertemiz bir ışık saçmış ve dehası ancak zamanımızda gerçek ve felsefi düşünce hurafelerin,gericiliklerin yerini alınca anlaşıldı.

( GRİMM )

7-montaigne'nin fikirleri yanlış ama güzel.

( MALEBRANCHE )

8-yazarların çogunda,yazan adamı görüyorum,montaigne'de ise düşünen adamı

( MONTESQUİEU )

9-çocukken babamın kitaplıgından bana denemeler çevirisinin perişan bir cildi kalmıştı.seneler sonra,kolejden çıkışımda bu cildi okudum ve öekileri arayıp buldum.bu kitapla ne büyük haz ve hayranlık saatleri geçirdigimi hatırlıyorum.bu kitabı,yaşadıgım başka bir hayatta yazmışım gibi geliyordu bana,o kadar candan bana,benim düşüncemi,benim hayat tecrübemi söylüyordu.

( EMERSON )

10-montaigne ammada fikir çalmış benden.

( BERANGER )

11-montaigne ölüyor.kitabını tabutunun üstüne koyuyorlar;cenazesinde yakını olarak din bilgini charron ve manevi kızı mademoissele de gournay var.resmen septik olarak Bayle ve Naude onlara katılıyor.sonra montaigne az çok baglanlar,bir an için ondan zevk almış olanlar,bir an için yanlızlık sıkıntısından kurtardıgı,şüphe ettirmek sayesinde düşündürdügü kimseler akraba ve komşu olarak madem de savigne,la fontaine;onun yaptıgını yapmaya özenip,onu taklit etmeyi şeref bilenler:La Bruyere,montasqiue,j.j rousseau;ortada tek başına Voltaire;daha az önemli kimseler,karmakarışık saint evramount,daha arkada çagdaşlarımız ve daha hepimiz.ne büyük bir cenaze alayı.bir insan Ben'i için bundan daha fazlası umulabilirmi? peki ama, ne yapıyorlar bu cenaze alayında? merasim icabı hüngür hüngür aglayan mademoiselle de gourney den başka herkes konuşuyor.merhumdan onun sevimli taraflarından,hayata bu kadar karışan felsefesinden bahsediyorlar.herkes kendi kendinden bahsediyor.onunla herkesin ortak oldugu taraflar ortaya konuyor.kimse ona olan borcunu unutmuyor;her düşünce onun bir yankısı gibi....korkarım bu aayda dua eden tek adam Pascal'dır.

( SAİNTE-BEUVE )

12-montaigne'i sevmek kendini sevmek,kendini herşeye tercih etmektir.montaigne'i sevmek yanlız gerçegi degil,dogruluk ve ödev duygusunuda yanlız kendinden yana çekmektir.montaigne'i sevmek,hayatımızda hazlara,aciz tabiatımızın kaldıramayacagı kadar yer vermektir.....

( BRUNETİERE )

13-Montaigne fransız rönesansını bitirip klasik çagı haber veriyor.

( LANSON )

32 Yorumlar

Adsız
16 Mart 2008 21:13  

ben onu gödüm hemde şiirlerini çokiyiydi

Adsız
7 Temmuz 2008 23:45  

ben onun denemelerini öss zamanında paragraf soruları için okuyodum ve beğeniyordum ama şu an bir felsefeciyim ve felsefe gözüyle okumak harika bir şey anlatılmaz yaşanır ben gülşen

Adsız
8 Temmuz 2008 10:34  

ya ben onun denemeleriyle öss zamanında tanıştım o zaman da güzeldi ama bir felsefeciyim artık bir felsefecinin gözüyle onu anlamak harika bir şey anlatılmaz yaşanır

Adsız
24 Temmuz 2008 01:37  

gülşen harikasın..hakkaten çok duygılandım..ve şunu da belirtmeliyim ki;oldukça gereksiz bir felsefecisin ve haddine düşmeyen kelimeleri bırak yazmayı düşünmek bile şu halinde sana oldukça ağır gelmiş gözüküyor..sen öss dönemine geri dön ve tekrar oku saygı değer gülşen..hoşça kal ve esen kal..tekrar karşılaşmamak üzere.. :)

Adsız
18 Kasım 2008 11:46  

bu nasıl bişey ya......

gülşen harikasın... bence gerçekten harikasın diyim bende... söylediklerine katılıyorum bend efelfesiciyim ve harika bi yazar bence de montaigne.... anlamayanlar anlamaya çalışmazsın zaten anlayamazlar........

Adsız
11 Aralık 2008 23:09  

anlamak için felsefeci olmaya gerek yok

Adsız
21 Ocak 2009 17:21  

hayata ilk denemeyi sunan zaten Montaigne dir.. daha sonra ingiliz yazar bacon türü geliştirmiştir.. ama ben montaigne üzerine kımseyı tanımıyorumm... Saygılar..

Adsız
17 Şubat 2009 20:35  

denemeleri 1989 dan beri okuyorum, kitap oldukca yıprandı ve ben okumaya devam ediyorum.

saygılar

Adsız
18 Mart 2009 23:28  

bu adam resmen bir sapık

Adsız
8 Nisan 2009 09:21  

bi seferde anlayamiyosunuz galiba nie defalarca okuyosunuz ki...ASLAN

Adsız
16 Nisan 2009 16:25  

Alay etmeyi bilen kişiler yapıları gereği dostluğa pek yatkın olmayan kişilerdir.
DEMOKRİTOS

10 Mayıs 2009 17:28  

insanlar kitapları anlamadıkları için değil, tekrar ve tekrar , anladıkları siluetleri değişik şekillerde değerlendirmek ve onlarla yeniden sohbet etmek için okurlar. bırakın okumayı, anneniz size bunları kendi fikirlerim diye anlatsa sevmediğiniz montaigne'in fikirlerinden dolayı annenize daha çok taparsınız. lütfen düşünmeyi ihmal etmeyin, unutmayın siz montaigne i anlYAMAYANLAR üst üste çıksanız yarım montaigne etmezsiniz en azından ondan bişiler kapmaya çalışın ;)

Adsız
10 Haziran 2009 19:20  

Montaigne hakkında söyleyebileceğim tek şey hafızanın zayıf olmasının insana kazandırdığı yararlardır..:)

Adsız
21 Haziran 2009 23:57  

Kökleri beş bin yıl öncesine dayanan inanç sistemlerini değişik yorumlarla kitaplarına alarak tanrı sözüymüş gibi servis yapan peygamberlerin çocuk masallarını okumaktansa, insan gerçeğini en güzel sözlerle dile getiren Montaıgne'i binlerce kez okumak, bana daha çok keyif veriyor. Her insanın okuması gereken bir kitaptır DENEMELER...
Ahmetcan

Adsız
22 Temmuz 2009 19:04  

yok böyle bir kitap hayatım boyunca elimden düşürmeyecem okudukça şaşırdığım her sayfasında yenilendiğim hissettiğimi anlatan öğreten bir kitap

Adsız
3 Ağustos 2009 20:43  

bence bazen öğrenmek, bazen düşünmek, bazen de kendi düşüncelerini kendi kendine tartışmak için gereklidir denemeleri okumak.. zaten deneme denildiğinde akla ilk gelen montaignedir.. okumakta (ki hangi kitap olursa olsn okumak güzeldr) fayda vardır sonçta öğrenilecek şeyler bitmez hayatta.. k.bakmaın ama ben yukarıdaki boş tartışmalara bir neden göremiyorum..

Adsız
22 Ağustos 2009 09:42  

benim kutsal kitabım olan şaheser..

Adsız
4 Ekim 2009 04:20  

süper kitap kım ne derse desın okumak ve anlamak ıcn ne felsefecı olmak gerekır nede baska bşi akıllı ınsan okdugu seyden bırcok sey cıkarabılr kıtap mukemmel herkeze tavsıye ederım

Adsız
20 Ekim 2009 03:12  

tek geçerim yaşadığımız çağı bile kapsıyo yazdıkları harika

Adsız
2 Kasım 2009 20:49  

bence tam bir düşünce kralı

Adsız
17 Haziran 2010 14:53  

montaigne okumak ve anlamak hayatı doyasıya yaşaya bilmek demektir...

19 Ağustos 2010 01:05  

Merhaba. Çoğunluğu öğretmen olmak üzere 7-8 arkadaş ile geçtiğimiz haftalarda kitap sitesi kurduk. Elimizden geldiğince okuduğumuz kitapları paylaşıyoruz. Siz de okuduğunuz kitapları sitemizde paylaşmak isterseniz email adresimizden bize ulaşabilirsiniz. İyi günler...

Adsız
24 Ağustos 2010 10:15  

YAŞADIĞIM FİZİKSEL DÜNYANIN PARALELİNDE İÇSEL
DÜNYAMIN İÇİNDEKİ İNSANLARDAN BİRİSİN MONTAİGNE.
O KİTABINI KENDİ DÜŞSEL-NEFESİNDE BOĞULMAMAK İÇİN YAZMAK ZORUNDAYDI.
BİR GÜN BENDE YAZMAK ZORUNDAYIM.

cadcam17@hotmail.com

seda
25 Ağustos 2010 23:41  

Montaigne olağanüstü zekaya sahip olan bir adam düşüncelerni çok iyi dile qetirms denemeleri 4.kez okuysum olucakk

Adsız
17 Kasım 2010 19:38  

bu adamı okuyorum okuyorum ve sadece bayılıyorum.

Adsız
29 Ocak 2011 21:53  

Cidden denemeler müthiş denilecek bir eserdir.

5 Şubat 2011 01:49  

Montaigne bir ayrıcalıktır. Samimiliğin ve ikilemlerin felsefik yazarı.

4 Eylül 2011 16:42  

Montaigneden bahsetmek felsefedir okumaya doyulmuyo denemeler

Adsız
5 Kasım 2011 11:54  

kim bu adam ya hiç bisey anlamadim saçma sapan konusmus

Adsız
7 Şubat 2012 17:51  

Tek kelime ile harika kitap

Adsız
6 Nisan 2014 15:21  

Harika bir yazar ayrıca bir felsefeci olan Montaıgne denemesinde tamamen kendini anlatıyor ve bunlardan insanların da ne olduklarının anlaya bilmemizi sağlıyor eğer bu adama sevmezseniz sevmeyin ama onu hakkında küçük düşürücü sözleride söylemeyin. böyle bir hayatın sifresini yani denemeleri yazan adama laf söylemeyi bu kadar kolay buluyorsanın siz 272 sayfalık bu hayatın sifresini yazmada şans dilerim.


Adsız
6 Nisan 2014 15:22  

son sözüm ise bu kitap küçük bir çocuğun gerçekleri anlamasında yarar sağlar..

Fatma Nisan Er

  • Gizlilik Politikası ve Şartlar
  •   © 2007

    Back to TOP