KISA FELSEFE METİNLER

Yalan

- MONTAIGNE

İlkçağda yaşayan biri, yalan söylemenin, Tanrı'yı küçümsemenin ve aynı zamanda insanlardan korkmanın bir kanıtı olduğunu söylerken utanç verici olarak nitelediği yalan, iğrenç bir kötülüktür. İğrençliği, bozukluğu yalandan daha zengin bir biçimde temsil etmek mümkün değildir. Çünkü insanlar bölgesinde ödlek olmaktan ve Tanrı'nın bölgesinde yürekli olmaktan daha iğrenç neyi hayal edebiliriz? Zekamız sadece sözün yoluyla hareket ettiğine göre, bu sözü bozan topluma ihanet etmiştir. Bu, istençlerimizin ve düşüncelerimizin birbiriyle bağlantı kurmasını sağlayan tek araçtır, ruhumuzun tercümanıdır; eğer eksik olursa, artık tutunamayız, birbirimizi tanıyamyız. Eğer bizi aldatırsa, tüm alışverişimizi bozar ve toplumsal yapımızın tüm bağlantılarını yokeder.

8 Yorumlar

Adsız
31 Ekim 2015 20:02  

anlamadım

28 Kasım 2018 17:44  

Anlamadım xd

12 Aralık 2018 19:46  

Anlamadım

21 Aralık 2018 07:46  

Anladım dersem yalan olur.

Adsız
9 Aralık 2019 20:52  

Anladım:)

8 Ocak 2020 22:58  

Doğru söyle ki aynaya gereksinimin olmasın.

29 Şubat 2020 18:58  

Söle valla

Adsız
2 Aralık 2023 09:03  

Aslında söylemek istediği düşünce -bence- yalan söylemenin,Tanrı’yı küçümsemek ve insanlardan korktuğunun bir sonucu olduğunu söylüyor.Eğer ki yalan söyleyen herhangi bir birey olursa o bütün toplumsal yapıyı bozar ve Alışverişi dağıtır.Metindeki tercümanlığın bozulmasından kastı burada yalan söylemek.Yani Metin yalan söylemenin liyakatsızlığı ve topluma etkisine değiniyor ama anlamak için yirmi kere falan okudum :)

  • Gizlilik Politikası ve Şartlar
  •   © 2007

    Back to TOP