Stanislaw Lec - Aforizmalar-3

1-bazen sesini duyurman için susman gerekir.

2-gerçek düşman seni asla terketmez.

3-kaptan gemiyi en son terkeder;amirallerin fırtına anında huzurlu uyumaları bundandır.

4-beni "x" insan hakkında toplum düzenine aykırıdır diye uyardılar,onu tanıdım,çok insancıl bir insan.

5-dostlarımın çogu bana düşman oldu,çogu düşmanımda dostlugumu kazandı,yanlızca kayıtsızlar bana sadık kaldılar.

6-bir avcının deneyimi; büyük hedeflerin isabet alması,küçüklerden daha zordur.

7-ölümsüz bir yazar taklitçileriyle ölür.

8-öyle büyük boş laflar vardır ki,içinde tüm bir ulus tutsak edilebilir.

9-yanlış bir adım atmaya gör hemen başkalarının menziline girersin.

10-yolları birlikte yürümeye devam ettiler;tutuklu ve gardiyan.

11-tutsakların özgürlügü,zincirlerinin uzunlugu ile ölçülür.

12-kelepçeli eller alkış tutamaz.

13-kime karşı mı düşünüyorum? onu bana yasaklayanlara karşı.

14-zihinsel bakımdan kendine yetenler yanlız dehalar ve aptallardır.

15-dar kafalılık hep genişlemekte.

16-evet=hayır ayrım sorudadır.

17-insanların hapishanelerde kendilerini güvende hissetmedigi ülkelerde,insan kendisini dışarıdada güvencede hissetmez.

18-aydınları degil,aklı kışkırtmalı.

19-en güzel buluşlarımız gerçeklik tarafından çalınır.

20-yarı aydınla bir diyalog,çeyrek aydının monologuna eşittir.

21-iyimserim,kötümserligin kurtarıcı etkisine inanıyorum.

22-gülmenin yasaklandıgı yerde genellikle aglamakta serbest degildir.

23-araba temsilcileri,araba; sigorta temsilcileri sigorta satar,ya halk temsilcileri?

24-tenceren boşsa ateşi niye karıştırıyorsun.

25-bir halk umutsuzlugun sınırında yaşıyorsa,eyvahlar olsun komşularına!

26-sabrı ögrenmek büyük bir sabır ister.

27-özgürlügün şarkısını şiddetin çalgısıyla çalamayız.

28-gerçekler her zaman çıplaktır,son moda giyinselerde.

29-gerçek ne kadar yumuşaksa tavır o kadar katıdır.

30-hayvan da düşünür,insanın içinde.

  • Gizlilik Politikası ve Şartlar
  •   © 2007

    Back to TOP