FELSEFE MAKALELERİ
|
- 1-Postmodernizmin Yanılsamaları
- 2-Ahlak Felsefesine Giriş
- 3-“Pironizmin Ana Hatları” Sekstus Empirikus
- 4-Bilginin İmkanı Sorunu ve Şüpheci Yaklaşımlar
- 5-Aksiyon Felsefesi
- 6-Bir Tarih Felsefesi Üzerine Düşünceler
- 7-Ahlak Felsefesinde Çileci Ve Özgeci Yaklaşımlar
- 8-Uygarlık Açısından Felsefenin İşlevi
- 9-Gencin Kendini Aramasında Felsefenin Rolü
- 10-Şiddete Karşı Felsefe
- 11-Tekhne,Bilim,Felsefe ve siyaset
- 12-Ethik ile Tanrıbilimin Eleştirisi
- 13-Locke ve Berkeley'de Dış Dünya
- 14-Zihinsel Varlık Meselesi
- 15-Felsefeciye Saygı
- 16-Yapısalcılık Ötesi ve Derrida
- 17-Türk Felsefesinin Tarihi
- 18-Frankfurt Okulu'nun Doğa ve Toplum İlişkisine Yaklaşımı
- 19-Descartes ve F.Bacon'nun Bilgi Anlayışı
- 20-Diyalektik Materyalizm
- 21-Kullanışlı Bir Felsefe: Spinozacılık
- 22-Retorik ( Aristotales )
- 23-Bilim Felsefesi - Karl Raimond Popper
- 24-İnsanın Anlamı ve David Hume’un İnsan Bilimi
- 25-Epistemolojik Bir Problem Olarak; İnsan Zihni Üzerine Bir Deneme/İnsan Zihni Üzerine Yeni Bir Deneme
- 26-Mutlak Zaman – Mekan Kavrayışı Üzerine ( Newton’un Doğa Felsefesinin Matematik İlkeleri Yapıtına Bir İlk Eleştiri )
- 27-Marx’ın Yabancılaşma Teorisinin Kavramsal Yapısı
- 28-Spinoza ve Aşkın Diyalektiği
- 29-Hermeneutik ve Sanat
- 30-Töz Üzerine
- 31-Yazarının istegi üzerine kaldırılmıştır
- 32-Nietzsche Düşüncesinde Ontogenetik Estetizasyon
- 33-Kant’ın Felsefesi Uçuruma Temel Atmaktır
- 34-Kant’ta Sentetik Bilgi Fikri
- 35-Marksist Tarih Anlayışı
- 36-Aydınlanma Nedir?
- 37-Yeni-Hegelci Bir Marksizm
- 38-Wittgenstein: Olguların Diliyle Konuşmak -Tractatus Bağlamında Bir Deneme-
- 39-Hürriyet Problemi
- 40-Schopenhauer'de Estetik Kurtuluş
- 41-Aquino'lu Thomas'da Tanrı Anlayışı
- 42-Frankfurt Ekolü Etkisi Ve Usçulugun Eleştirisi
- 43-Platon'nun İdeleri'ne Bazı İslam Düşünürlerince Yapılan Atıf ve Degerlendirmeler
- 44-Anti-Estetik Hınç
- 45-Diyalektik Antropoloji ve Mekanist Marksizmin Eleştirisi
- 46-Kant ve Üniversite İdeası
- 47-Bütünsel Kültürden Kaynaklanan Aydınlanma Dönemi ve Çagımıza Etkileri
- 48-Öz Olarak İnsan ve Sanat İliskisi
- 49-Albert Camus - Saçma Ve İntahar
- 50-Kitle ve Terorizm
- 51-Edmund Husserl'in Evrensel Bilgiye Yeni Bir Yaklaşım Denemesi
- 52-Felsefe Nedir?
- 53-Bilim Tarihi
- 54-Hannah Arendt'de Özel Hayat Problemi
- 55-Geç Wittgeinstein'da Temel Öermelerin Niteligi
- 56-Bilim-Din İlişkisinde Temel Felsefi Yaklaşımlar
- 57-Dil
- 58-Aristotales ve Farabi'nin Felsefesinde Rastlantının Yeri
- 59-21.Yüzyıla Girerken Felsefe ve Bilişsel Bilim
- 60-İbni Haldun ve Doga
- 61-Bir Tartışma,Eleştiri:İlk Bilgi Tümel midir?
- 62-Kuhn ve Bilimsel Devrimlerin Yapısı Üzerine Bir Degerlendirme
- 63-Martin Heidegger'de İnsan Problemi
- 64-Epiktetos'un Ahlak Felsefesinde Akılcılık ve Dogalcılık
- 65-Yapısalcılık Üzerine
- 66-insanda Öz ve Varoluş
- 67-Bir Bilgi Etkinligi Olarak Bilim ve Sanat
- 68-Heraleitos: Kosmos'tan İnsan'a
- 69-Machiavelli: Şeytan mı?,İnsan mı?
- 70-Helenistik Dönem Siyasal Felsefesi
- 71-Gazali'nin Filozofları Tekfirinde Farabi'nin Yeri
- 72-Ernst Mach'da Bilginin Biyolojik - Antropolojik Temeli
- 73-Toplumsal Bilimler ve Bunalım
- 74-Diyalektik Kavramı
- 75-Düşünür Olarak Cabir Bin Hayyan
- 76-İbni Haldun ve Farabi - İbin Sinacı "Medeni Siyaset" Gelenegi
- 77-Aristotaleste Mutluluk Kavramı
- 78-Bir Paradoks ve Düşündürdükleri
- 79-Bergson Felsefesi ve Türkiye
- 80-Epiktetusçu Egitimde Erdemli İnsan
- 81-Cumhuriyet ve Düşünce Dünyamız
- 82-Yunus Emre ve Egzistanyalist'lerde Zamansallık ve Ölüm
- 83-Türk Felsefesinin İmkanı Üzerine
- 84-Ütopyalarda Toplumsal Mutluluk ve Özgürlük Sorunu
- 85-Akıl Yürütme Üzerine
- 86-Walter Benjamin'de Tarih Kavramı
- 87-Aristotales'in Doga -Fizik- Felsefesi
- 88-Anselm'de Ontolojik Delil Anlayışı
- 89-Heıdegger Felsefesinde "Varlıgın" Anlamı Üzerine
- 90-Yirminci Yüzyıl Felsefesindeki Bakış Açıları
- 91-Felsefe Nedir?
- 92-Estetik Bir Bilim midir?
- 93-İşrakilik'in İslam Felsefesi İçerisindeki Yeri ve Kaynakları
- 94-Hürriyetin Sınırı
- 95-William James'in Pragmatik Felsefesinde Özgürlük-Ahlak İlişkisi
- 96-Ütopya
- 97-Thomas Hobbes ve Demokrasi
- 98-Türkçe Felsefe Tarihlerinde “Felsefenin Başlangıcı” Sorunu
- 99-Felsefe
- 100-Deney ve Duyumlar Üzerine
makaleler: 1 - 100 | 101 - 200 | 201 - 300 | 301 - 400 | 401 - 500
20 Yorumlar
ahlak felsefesiyle ilgili filozofların sözlerini nereden bulabilirim adres verebilir misiniz ?
eger özlü sözler halinde arıyorsanız giriş mahiyetinde işinizi görebilir.
Ahlak üzerine
yok eger aradıgınız filozofların ahlak üzerine görüşleri ise yine giriş mahiyetinde
ilkçagdan günümüze ahlak felsefesi
bilim kavramı hakkında felsefe tarıhi boyunca yapılan tartışmalar.... bu konuda bilgiyi nereden bulabilirim acaba. yardımcı olurmusunuz
merhaba adsız(?)
Bu konu hakkında Cemal Yıldırım'ın "Bilim Felsefesi" adlı kitabı sorularına yanıt verebilir.
Ekstra ikinci bir kaynak istersen Hilmi Ziya Ülkenin gene aynı adı taşıyan çalışmasına bakabilirsin.
değerli filozof son makalede(MICHAEL POLANYI VE ÖRTÜK BİLGİ ) yorum kısmı eklenmemiş ilgilenir misin?
şafak ural'ın bilim tarihi kitabından rönesasnsı anlatan bir yazı yazmam lazım ama çok sıkıcı yapamıyorum??
HEMŞİNLİOĞLU:Şimdi felsefe bilim ilişkisine biraz değineyim.Felsefe bilindiği üzere bir bilim değildir.Şunu unutmamak gerekir felsefe olmasıydı hiç fakat hiç bir bilim olmazdı.Nedeni ise herşey dünyada soru sorularak doğrular bulunmuştur.Bu ilk insanlık tarihinden günümüze kadar olan süreyi kapsamaktadır.İlk insanlıkda dünyanın nasıl var olduğunu söylemekteydi.Felsefe olmasaydı soru olmazdı soru sormayıncada insanlar nedenleri bulamazlardı.Felsefe işte bize tüm sorularda yardımcı olur olayları anlamamıza aklımızı çalıştırmamıza çok yardımcı olur.Peki size hemen sorayım Felsefe bir bilim değildir dedik felsefe neden bilim değildir.Çünkü bilim adamı herşeyi kanıtlamak zorundadır özellikle doğa bilimlerinde fakat felsefecinin öyle bir derdi yoktur.
Saygılar
DEĞERLİ EDİTÖR UZUN ZAMANDIR BU SİTEYİ TAKİP EDİYORUM.BENİ İNANILMAZ DEĞERLERLE TANIŞTIRDI BU SİTE VE BUNA HALA DEVAM EDİYOR.SİZDEN 2 İSTEĞİM VAR.1. İSTEĞİM, İNSANLAR İSMİNİ HALA YAZAMIYOR YADA NERDEN YAZILDIĞINI BULAMIYOR BUNA DAHA KOLAY BİR ÇÖZÜM BULMANIZI 2. OLARAK DA YORUMLARIN ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANIYOR OLMASINI DOĞRU BULMUYORUM BU SİTE ADINDAN DA ANLAŞILACAĞI GİBİ DÜŞÜNDÜRENSÖZLER O HALDE BIRAKALIM İNSANLAR DÜŞÜNDÜKLERİNİ KOLAYCA YAZSINLAR EMİNİM Kİ DAHA GÜZEL OLACAK.
Merhaba sayın Kanık...
bahsettiginiz iki konuyada açıklık getireyim..
ilkin yorumlara ad yazmak yada yazmamak kişinin kendi insiyatifindedir bu bilinçli de olabilir umursamazlıklarından da olabilir. İsimlerini daha rahat yazabilmelerini saglayacak daha etkin bir yol şimdilik yok yapılacak şey yorum formunda gösterilen yorumlama biçimlerinden ad ve url kısmı seçilerek oraya gerekli bilgileri girmek; ayrıca bir blogunuz varsa ve o an için blogunuza giriş yapmışsanız yorum formunun altında direkt sizin isminiz görünür.
ikinci nokta yani yorumların onaylanması noktasına gelirsek yazdıgınız noktaların bir çoguna katılıyorum ve bu yüzden yorumların çogunlugunu direkt olarak yayınlıyorum ama unutulmaması gereken bir şey daha var ki bunu gözden kaçırmamalısınız o da internet üzerinden kişilere yapılan hakaret, aşagılama ve küfür gibi olguların rahatça yapılabildigi bir ortam olması ki bunların önüne de ancak bu yolla geçebilirsiniz aksi takdirde buradaki yorumlar seviye olarak istenmeyen yerlere gelir. Bir diger sebep ise kişilerin yorum adına saçma sapan anlamsız şeyler yazmaları (şekiller, işaretler, tek harflik yazılar v.s) bunları da engellemedigim takdirde buraya belli bir amaç için gelmiş olan kişilere saygısızlık etmiş olurum ki bu da benim istiyecegim en son şeydir.
umarım sorularınıza yanıt verebilmişimdir...
saygılarımla
TEŞEKKÜR EDERİM DEĞERLİ EDİTÖR.1.NOKTADAKİ İSTEĞİM KİŞİLERİ İSMEN TANIYARAK GÜZEL BİR DİALOG KURMAK MAKSADIYLAYDI.HAKLISINIZ TOPLUM OLARAK HALA BİRBİRİMİZE KARŞI ÖNYARGILARIMIZ,GÜÇ SAVAŞIMIZ TABULARIMIZ VAR VE BU ORTAMDA BUNLAR MALESEF HAKARET AŞAGILAMA DÜŞÜNCEYE TAHAMMULLUZLUK GIBI İSTENMEYEN DURUMLARI ORTAYA ÇIKARIYO.SANIRIM ÇOK İYİMSER BAKTIM BU KONUDA:)
yav felsefe olmasaydı ne olurdu hakkında bilgi veririmisiniz...
felsefe yasam biçimidir birnevi klavuzdur felsefe olmasaydı biz var olmazdk hiçbirsey oımazdı....
benimde bir sorum var vArlığın oluş sürecinin evrimi nedir.*? birde harry potter ve felsefe tasında neden felsefe tası denmiş?
arkadaşlar porje ödevim hakkında yardımcı olabilirmisiniz? Adnan Adıvar'ın felsefi görüşünü ve eğitim felsefesi hakkında düşüncesini bilenler varsa benimle paylaşabilir mi?
siz m o 5 yy da yasasaydınız ılk varlık yanı arkhe anlayısınız ne olurdu odevım bu yardım lutfen
Makaleler çok faydalı. Umarım artarak devam eder. Türkçe felsefe yayını bulmak çok zor.
Blogumu ziyaret edip yazılarıma göz atar mısınız?
Felsefe ile ilgili denemeler nasıl yazacağım örnek verirmisiniz
Yıl 2020 21 ağustos . Arkhe töz enerjidir
Merhaba ben üniversiteye yeni geçtim ve bana makale yazmam söylendi nasıl yapacağımı bilemiyorum lütfen yardımcı olun
Sevgili kardeşim makale hangi konuyla ilgili ise araştırıp okuyup her ne anladıysan onu ve kendi yorumlarını ekleyip dipnotlarınıda düşüp kim istediyse ona vereceksin .
Gözünde büyütme insan zihni kendi düşündüğü anladığı ile doğru yanlış her ne ise yaparak gelişir hiç kimse anasından alim doğmaz yeterki sen ezberci taklitçi olma düşünceni kullan birşeyler üret ki ürettiğin varsın eksik , fakat senin olsun elin doğrusundan iyidir.
Çünkü insan zihin algısı böyle bir düşünce yolunu kullanırsa gelişebilir. Selamlar